Zonguldak Orman Yangınları ile Mücadele Komisyonu tarafından alınan karar doğrultusunda, 1 Temmuz 2026 ile 30 Eylül 2026 tarihleri arasında ormanlık alanlara girişler yasaklandı.

Karar kapsamında ormanlık alanlarda her türlü sosyal, kültürel ve sportif etkinliğin yapılmasına da izin verilmeyecek. Ayrıca anız yakılması, bahçe temizliği amacıyla ateş yakılması ve ormanlık alanlara yakın bölgelerde havai fişek ile dilek balonu kullanılması da yasaklar arasında yer aldı.

Belediye personelinin karıştığı cinayette yeni detaylar ortaya çıktı
Belediye personelinin karıştığı cinayette yeni detaylar ortaya çıktı
İçeriği Görüntüle

Yetkililer, alınan tedbirlerin olası orman yangınlarının önüne geçmek amacıyla uygulandığını belirterek vatandaşların kurallara hassasiyetle uymalarını istedi.

Öte yandan mesire alanları, piknik yerleri ve Orman Parkı olarak belirlenen alanlar vatandaşların kullanımına açık olmaya devam edecek. Ancak bu alanlar dışında ateş yakılmasına izin verilmeyecek.

Karardan ormancılık üretim faaliyetlerinde çalışanlar ile ikameti nedeniyle orman mahallelerinde yaşayan vatandaşlar muaf tutulacak.

Kaynak: Haber Merkezi