2010 yılında başlatılan ancak yıllarca tamamlanamayan Karasu Demiryolu Projesi yeniden gündemde. Türkiye’nin en uzun süredir tamamlanamayan altyapı yatırımlarından biri haline gelen ve “betona saplanan proje” olarak anılan demiryolu hattı için bu yıl önemli adımlar atılıyor.

Arifiye-Adapazarı-Karasu güzergahında yürütülen projede, 2025 yılı başında köklü bir revizyona gidildi. Yaklaşık 39 milyar 766 milyon TL’lik dev bütçeyle yeniden yatırım programına alınan projede, zemin etüt çalışmaları resmen başladı. Bugüne kadar yalnızca yüzde 23’ü tamamlanan hattın kalan kısmı için çalışmalar hız kazandı.

ZONGULDAK’A ULAŞACAK

Yeni planlamaya göre demiryolu hattı yalnızca Karasu’ya kadar değil, Karadeniz’in önemli liman kentleri olan Zonguldak ve Bartın’a kadar uzanacak. Arifiye’den başlayarak 1. Organize Sanayi Bölgesi üzerinden Adapazarı ve Karasu Limanı’na ulaşacak olan hat, buradan Zonguldak ve Bartın'a bağlanacak şekilde genişletilecek.

ZONGULDAK İÇİN KRİTİK ÖNEM TAŞIYOR

Zonguldak açısından bakıldığında proje, hem lojistik kapasitenin artırılması hem de taşımacılığın daha ekonomik ve çevreci yöntemlerle yapılabilmesi adına kritik önem taşıyor. Aynı zamanda bölge ekonomisine ve istihdamına katkı sunması bekleniyor.

YENİ BİR DÖNEM BAŞLAYACAK

Demiryolu hattının hayata geçmesiyle birlikte, Zonguldak Limanı’nın stratejik önemi daha da artacak; kömür, maden ve sanayi taşımacılığında yeni bir dönem başlayacak. Proje tamamlandığında Zonguldak, demiryolu ile doğrudan Marmara’ya ve oradan tüm Türkiye’ye daha hızlı entegre olabilecek.