Mevcut uygulamada bazı araçlar, hasar oranı yüzde 30-40 seviyelerinde olmasına rağmen sigorta şirketleri tarafından perte çıkarılabiliyordu. Özellikle kazadan sonra aracını kullanmak istemeyen sigortalıların talebi üzerine, şirketle yapılan anlaşmalar doğrultusunda bu tür kararlar alınabiliyordu. Ancak bu keyfi uygulamalara artık son veriliyor.
YENİ DÖNEMDE NE DEĞİŞTİ?
? Onarım maliyeti, aracın piyasa değerinin %60’ını geçmiyorsa, araç perte çıkarılamayacak.
? Şasi, tavan, hava yastığı ve elektronik aksam gibi hayati bileşenlerde ağır hasar oluşmadıkça pert kararı verilemeyecek.
? Yüzde 60’ın altında kalan hasarlar için onarım zorunlu olacak.
Bu adımla birlikte sigortalıların, "Aracımı istemiyorum" diyerek perte çıkarma taleplerinin önü kesilecek.
KARAR EKSPERDE, İNİSİYATİF ŞİRKETTEN ALINIYOR
Yeni düzenleme ile hasarın niteliğine ilişkin kararı yalnızca eksperler verecek. Sigortalı ile sigorta şirketi arasında yapılan anlaşmalar artık pert kararı üzerinde etkili olamayacak.
Ayrıca, tam hasar halinde "hurda tescil belgesi", ağır hasarda ise "trafikten çekilme belgesi" sigorta şirketine teslim edilmeden herhangi bir ödeme yapılmayacak.
HURDA ARAÇ TİCARETİNDE DEĞİŞİKLİK YOK
Tam ve ağır hasarlı araçların hurda satışına dair mevcut uygulamalar devam edecek. Ancak daha düşük hasarlı araçların ihaleye çıkarılması yasaklandığı için bu durum, özellikle hurda araç ticareti yapan firmaları zorlayabilir.