Milyonlarca tüketicinin kredi kartı ve sadakat kartlarında biriken alışveriş kazanımları için yıl sonu uyarısı yapıldı. Marketler, akaryakıt istasyonları, giyim markaları ve hatta bazı bankalar, kampanya kapsamında verilen bu birikimleri yıl sonunda otomatik olarak sıfırlayabiliyor.

Tüketici dernekleri ise vatandaşların henüz vakit varken kartlarındaki biriken tutarları kontrol etmeleri gerektiğini belirtiyor.

“KİMLER SİLER” SORUSU GÜNDEMDE

TÜKONFED Başkanvekili İbrahim Güllü, özellikle yılın bu döneminde tüketicilerin kafasını karıştıran en önemli sorunun “Bu birikimleri kim siliyor?” olduğunu söyledi.

Güllü’ye göre hem bankalar hem de şirketler bu birikimleri sıfırlayabilir; ancak bunun için çok net şartlar var:

-Kampanya koşullarında son kullanım tarihi açıkça belirtilmiş olmalı

-Tüketiciye makul süre önce bilgilendirme yapılmış olmalı

-Silmenin hangi tarihte gerçekleşeceği net olarak duyurulmuş olmalı

-Bu şartlar sağlanmadıysa ister banka, ister market, ister akaryakıt firması olsun hiçbir kurumun tek taraflı olarak bu birikimleri silme hakkı yok.

Güllü, “Önceden bildirilmemişse veya tüketiciye açık bir şekilde duyurulmamışsa, yapılan silme işlemi hukuken yok hükmündedir” diyerek uyardı.