Eski araç sahiplerinde umut oluşturan bu gelişmelere karşın, teklif üzerinden uzun bir süre geçmesine rağmen teşvik konusunda somut bir adım atılmadı. Ancak gündem bu kez hükümetin duyurduğu yeni destek planıyla yeniden hareketlendi.
Teklifin gerekçesinde şu hedefler öne çıkıyordu:
Trafikteki yaşlı araçların yenilenmesi,
Araç ithalatının azaltılması,
Akaryakıt sarfiyatının düşürülmesi,
Çevre kirliliğiyle mücadeleye katkı sağlanması.
TÜİK verileri de düzenlemenin önemini destekliyor. 2023 sonu itibarıyla trafikte 28,7 milyon araç bulunurken, bu sayı 2024 Ağustos’ta 30 milyonun üzerine çıktı. Araç parkının yaş ortalaması 14,5, araçların yaklaşık %25’i ise 21 yaş ve üzerinde.
Hurda teşviki teklifinin beklemede olmasıyla birlikte, bu kez hükümet tarafından “İlk Arabam Yerli Otomobil Aile Destek Programı” hazırlıkları gündeme geldi. Taslak aşamasındaki bu programın, özellikle dar gelirli aileleri desteklemeyi hedeflediği belirtiliyor.
Programdan yararlanması planlanan gruplar:
Üzerine kayıtlı aracı bulunmayan vatandaşlar,
Düşük ve orta gelir seviyesindeki haneler,
En az üç çocuklu aileler.
Programın en dikkat çekici yönü, araç sahibi olmakta zorlanan ailelere uzun vadeli ve düşük faizli finansman sunacak olması.
Daha önce Meclis’e sunulan hurda teşviki teklifinde olduğu gibi, yeni programda da araçların belirli bir yerlilik oranına sahip olması şartı korunacak. Böylece hem ailelerin uygun koşullarla araç sahibi olması amaçlanırken hem de yerli otomotiv sektörüne destek sağlanacak.





